På leting etter en ny og utfordrende arbeidshverdag?

Østbø søker Driftsleder til sin avdeling i Lofoten

 

Er du ØSTBØ sin nye Driftsleder i Lofoten?

Ønsker du en variert og interessant arbeidsdag med utfordrende og ansvarsfulle oppgaver som vår nye Driftsleder i Lofoten? Ønsker du en meningsfylt jobb hvor du faktisk bidrar til å gjøre en forskjell for å ta vare på omgivelsene og miljøet vårt? Da er dette jobben for deg!

Som Driftsleder ved vår avdeling i Lofoten får du kontorsted på Leknes og arbeidsdagene vil bestå av å lede våre 20 dyktige ansatte og sørge for en best mulig og effektiv drift ved avdelingen.

Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar for de ansatte ved avdelingen
  • Drift og ressursplanlegging – sørge for en mest mulig ressurseffektiv daglig drift
  • Økonomi og budsjettansvar i samarbeid med Avdelingsleder
  • Ansvar for at de ansatte og du selv til enhver tid innehar nødvendig kompetanse, samt opplæring av nyansatte
  • Informasjonsflyt / kommunikasjon med de ansatte vedr. aktiviteter og prioriteringer
  • Kontroll og godkjenning av timelister og reiseregninger med tilhørende dokumentasjon
  • Kontroll med innkjøp samt kontroll og godkjenning av inngående faktura for gjeldende avdeling
  • Holde seg oppdatert på gjeldende arbeidsreglement og planlegge drift iht. dette
  • Ansvar for at avdelingen drifter iht. tillatelse etter forurensningsloven samt relevante forskrifter og regler, herunder bla. Avfallsforskriften

Erfaring og kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen tekniske fag eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Tydelig i kommunikasjon, både skriftlig og muntlig, og gode evner til å motivere ansatte.
  • Naturlig autoritet i dialog internt og eksternt. Løsningsorientert og evne til å forstå kundenes behov og forventninger.
  • Generelt gode datakunnskaper spesielt innen bruk av CRM-systemer og i Office-pakken.
  • Kunnskap om og erfaring fra avviksbehandling, risikoanalyser og interne oppfølginger av uønskede hendelser.
  • Kunnskap om aktuelle lover og regler, her under internkontrollforskriften, arbeidsmiljøloven, folketrygdloven, forskrift om utførelse av arbeid m.v.
  • Fordel, men ikke et krav om bransjeerfaring gjerne fra gjenvinning, logistikk, eller annen relevant bakgrunn. Nødvendig opplæring vil bli gitt
  • Beherske norsk og engelsk godt, muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og strukturert. God til å planlegge, organisere og følge opp egen avdeling
  • Evne til å arbeide både strategisk og operativt.
  • Trives med høyt tempo og håndterer mange baller i luften på samme tid
  • Godt humør, omgjengelig og profesjonell
  • Inkluderende, åpen og støttende lederstil
  • Målbevisst og strukturert
  • Relasjonsbygger, evne til å skape tillit
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Hos oss får du

  • Spennende og varierte lederoppgaver i en fremtidsrettet bransje
  • Ordnede arbeidsforhold i et solid nord-norsk konsern
  • Et inkluderende arbeidsmiljø hvor vi tar vare på hverandre
  • Mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
  • God opplæring og utviklingsmuligheter
  • Konkurransedyktige betingelser, bilordning, gunstige pensjonsordninger

 

Høres dette ut til å være din nye drømmejobb?

For nærmere informasjon er du velkommen til å ta kontakt med

Avdelingsleder Lofoten Siv Johansen, telefon 901 99912 eller e-post siv.johansen@ostbo.no

Rekrutteringsrådgiver Hugo Magne Kjelseth, telefon 915 33450 eller e-post hugo@kjelseth.no

 Søknadsfrist onsdag 31. august

Du kan søke direkte via annonsen på finn.no: SØK HER PÅ FINN.NO

 

Østbø AS er i dag Nord-Norges største leverandør av miljø- og gjenvinningstjenester. Vi tilbyr tjenester innen transport, mottak og gjenvinning av alle typer avfall, samt rådgiving innen miljø og avfallshåndtering. Vårt mål er å være fremst når det gjelder sirkulærøkonomiske og bærekraftige avfallsløsninger, og vi satser på et innovativt arbeidsmiljø. Vårt primærmarked er Nord Norge, og vi omsetter for MNOK 340 med rundt 170 ansatte. Vi har hovedkontor i Bodø med operative avdelinger i Bodø, Mosjøen, Mo i Rana, Fauske, Lofoten og Harstad.

Østbø AS er en del av Saltens konsernet, som er en stor leverandør innen mobilitet, logistikk og miljøtjenester i Nord-Norge. Samlet har konsernet en omsetning på ca. MNOK 950 og 840 medarbeidere som i 2021 håndterte 125.000 t avfall med 99% total gjenvinningsgrad og 52% materialgjenvinning.

Om arbeidsgiveren

Østbø AS er i dag Nord-Norges største leverandør av miljø- og gjenvinningstjenester. Vi tilbyr tjenester innen transport, mottak og gjenvinning av alle typer avfall, samt rådgiving innen miljø og avfallshåndtering. Vårt mål er å være fremst når det gjelder sirkulærøkonomiske og bærekraftige avfallsløsninger, og vi satser på et innovativt arbeidsmiljø. Vårt primærmarked er Nord Norge, og vi omsetter for MNOK 340 med rundt 170 ansatte. Vi har hovedkontor i Bodø med operative avdelinger i Bodø, Mosjøen, Mo i Rana, Fauske, Lofoten og Harstad. Østbø AS er en del av Saltens konsernet, som er en stor leverandør innen mobilitet, logistikk og miljøtjenester i Nord-Norge. Samlet har konsernet en omsetning på ca. MNOK 950 og 840 medarbeidere som i 2021 håndterte 125.000 t avfall med 99% total gjenvinningsgrad og 52% materialgjenvinning.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *